La produción destensiva de ganáu produz carne más saludabli

Jisús S. Redacción.
| 13.05.2012

vacvas_de_fin_008La rivista Meat Science espublicó un estudiu sigún el cual la carni las vacas tudancas criáas col sistema semidestensivu tien más calidá que la de las criás de forma intensiva.

El trabaju lu jicierin los envestigaoris del CIFA (Centro de Investigación y Formación Agraria) María José Humanda, Emma Serrano y Carlos Sañudo cola apea del Gubiernu de Cantabria y es el primer trabaju alreor la calidá de la carni de vaca tudanca nuna espublicación bien miráa enternacionalmenti. L'estudiu, que cuntó cola colaboración d´un centru d´envestigación canadiensi, amiró la carni de 33 jatos sacrificáos a 12 u 14 mesis y que medrarin de forma destinta: unos pol métudu semidestensivu y otros pol intensivu. El resultáu indicó que la carne los jatos criáos en semidestensivu tien menos untu intramuscular y ácidos saturáos y más ácidos polinsaturáos y linoleicos: es decir, tien una carni más saludabli.

L'asuntamientu alreor de la ganadería destensivu gana asina otru argumentu. Enti los ganaeros escomienza a cullá-la idea de que la mayor produción del sistema intensivu no tien ligatu con rentas más altas ya que los costes de medecinas, jarinas, pesticidas y otros insumos supón una carga y depender d´ellos. Por contra, la especialización ena otención de produtos de mayor calidá da un mayor valor añidíu y un diferenciación nel mercáu. Amás, las ventajas del sistema destensivu también afetan al territoriu ya que pon en produción los grandis terrenos comunalis y es pa fijar población enas zonas de montaña.

Territorio: