El Gubiernu chinu llevará el suministru de gas en Cantabria

Jisús S. Redacción.
| 28.01.2012

presa_portugalLa crisis de deuda de los países uropeos llevó al gubiernu portugués a vender un pilu empresas públicas enti las que s´alcuentra Energías de Portugal (EDP) que tinía la mayoría del capital de Hidrocarburos del Cantábrico (HC), la empresa al cargu del suministru de gas en Cantabria. Daque empresas brasileñas pujarin pa jacesi colas aiciones privatizáas de EDP peru paecía que E.On sedría la ganaora, pudiendo asina ajuntá-'l repartu de luz y gas ena Comunidá. A la final jue l'asiática China Three Gorges Project Corporation (CTGPC) la eligía al poner más cuartos y se llevó el 21,35% del capital de EDP, suficienti pa ser quien a alministrá-la compañía.

 

CTGPC es una compañía creáa nel añu 1993 pol Conseju d'Estáu del Gubiernu chinu, con capital públicu, pa desarrollá-l proyeutu de presa de Las Tres Joces nel Yangtsé, asina cumu la esplotación pa jacer luz de la jatera de saltos que levantarin nel ríu. Enos últimos años la empresa espardióse pol mundu esportando la su inteligencia nel campu de la produción hidrolétricu y abora está presenti en paísis d'Asia, África y América. La compra d'EDP es la inversión energética más grandi de China ajuera'l su país y la primera n'Uropa.

La decisión supón una derrota p´Alemania que al traviés de la su canciller, Ángela Merkel, dio apea a la compra de EDP por parti d'E.On. Los enformis favorablis y el preciu ofrecíu poníanla por alantre de las empresas brasileñas, pero a la final el poder culómicu d'un país en surdimientu cumu China jue decisivu. La venta no solu dará casi 2.700 millones al Gubiernu portugués, 500 más que nel casu de vendela a E.On, sino que tamién lograrin el cumprumisu chinu d'invertir p´amejorá-la compañía y achicá-la su deuda.

Territorio: