La tredición enológica de Cantabria, nun libru de las bebías atlánticas

Jisús S. Redacción.
| 23.01.2012

bebidas_atlnticasLa Fundación HC Energía publicó el libru “Las bebidas atlánticas” ena que arrecuege las trediciones de elaboración de bebías enos territorios de la costa atlático-cantábrica de la Pinínsula Ibérica, dendi Portugual al País Vascu. Enti'l vinu d´Oportu, los caldos gallegos y vascos y la sidra asturianu apaez la mención a la tredición enológica de Cantabria tantu ena elaboración de vinos cumu d'aguardientis.

La larga hestoria del vinu en Cantabria

Las viñas estuvierin presentis en toa Cantabria dendi la Edá Meya, cuandu los inmigrantis foramontanos que alcontrarin asubiu enos montis de Cantabria trijerin las sus costumbres y nuevos cultivos. La elaboración del vinu, anejáa a la despansión de los monasterios, jue espardiéndosi por Cantabria durante la Baja Edá Meya y ya nel siglu XII era unu los prencipalis produtos de los paisanos de Cantabria. La vid, juntu a un huertucu y los praos pa cereal (máiz dendi'l siglu XVII) juerin el complementu perfeutu a la atividá ganaeru y sirvierin p´aportar capital a los campesinos.

L'amejora las comunicaciones trijo la competencia de los caldos de Castilla y La Rioja, polo que la produción de vinu jue descendiendo y las autoridaáis tuvierin de costodiala ena legislación pa sobrevivir. La gran plaga de filosera de finales del siglu XIX acabó con las más de las cepas de Cantabria, que no juerin replantáas, quedando la produción arrinconáa en Liébana y daque zonas del orienti. Aguañu desisti una muvición pa l´arrecuperación de vidis con dos denominaciones: “Vino de la Tierra de la Costa” (el tradicionalmente conocíu col llamatu de chacolí) y “Vino de la Tierra de Liébana”.

Amás el libru describi la tredición del oruju y el tostadillu lebaniegos y la  emportancia que dendi'l siglu XIX tienin los vinos blancos de solera nel consumu local.

La sidra, ausenti

Ensin embargu, el libru ulvida la otra gran tradición de bibías artesanalis en Cantabria: la sidra. Las pumaradas son anterioris inclusive a las vidis pal vinu y la tredición de la elaboración de sidra apaez ya en decumentos del siglu XI. Siempri ligáa a la elaboración de vinu, col que comparciaba triques, la sidra jue pirdiendo importancia poca a pocu jasta que nel siglu XX esapaecirin las más de las pumaráas pola ganaería intensivu. Esti produtu tamién está abora siendo arrecuperáu por produtoris artesanalis asgaya y d´alguna inclusive escuminció a comercializase, cumu la Somarroza de Piélagos.

 

[Imagen extraída de lainformacion.com]