Atentu al tren

Jisús S.
| 16.01.2013

Enos últimos años el riquiraque alreor de la llegáa del tren d´alta velocidá a Cantabria jue unu los debatis más cirníos. Tres de la treminación de l'autovía la Meseta enas jocis de Bárcena, l'AVE apaecía cumu la siguienti enfraestrutura “vital” pa Cantabria y los pulíticos escomenzarin a farolear. No unu sino dos, por Palencia y por Bilbáu, prometió l'anterior presidenti Miguel Ángel Revilla. Prensa y upinión ajuntaos col gran ujitivu d´asganzar un nuevu iconu del progresu levantáu con cementu al que solu daqui grupos chicos s´oponían. La crisis pasmó esos proyeutos que quedarin pa muchos cumu ejemplu d´albandonu de Cantabria por parti l'Estáu.

Abora paez que juerin antojaúras de nuevos ricos pol su impautu culómicu y ambiental, empusibli de pagar. Pero nu tindríamos d´olvidá-l papel emportanti del tresporti por ferrocarril de cercanías y las sus ventajas socialis y culógicas. Por esu, la dicisión del Gubiernu d´España d´ajuntar FEVE a RENFE y Adif, supón un piligru muchu mayor pal desarrollu del ferrocarril en Cantabria que la pérdida d´aquel enecesariu AVE. Onqui ya prumitierin que náa diba cambear pa los usuarios, l'ujitivu declaráu es achicá-los costis, cerrando apeaeros y línias pocu utilizáas. Nel casu de Cantabria, ya se anunció la esapaición de trenes ena ruta Sanander-Bilbáu. Serviciu más probe y precios más altos qu´acemangan un tipu tresporti sustinibli, vertebraor del terrenu y utilizáu pa movesi de diariu.

La emportancia del tresporti de viajeros por tren en Cantabria es bien clara. Nel añu 2011, las cercanías de FEVE y RENFE muvierin casi 5 millones de pasajeros enas sus línias. A Madrid juerin solu 142.000 viajeros. Inclusive las línias de meya distancia de Feve en Cantabria (cara Bilbáu y Uviéu) que juerin siñaláas cumu falláas, tresportarin  255.000 viajeros al añu, casi el dobli que la de Madrid. Cumo ejemplu, el AVE Madrid-Barcelona llevó 2,5 millones de pasajeros nesi mesmu añu.

Ya nu si sienti un pujíu pol AVE pirdíu. Pero quiciás tena d'escuminciar una muvición hermana a la que hebo enantis p´aluchar pa que nu echen abaju otru sirviciu públicu esencial cumu es el tren de cercanías en Cantabria.

Territorio: