Acaldando Sanander

Jisús S. Redacción.
| 24.10.2011

Acaldando_sananderautual legislatura ena "Casona" de Sanander puei ser una las más importantis de la hestoria la ciudá a pesar de la crisis y el pocu dineru que tien l'auntamientu. No podrán jacesi grandis obras cumu juerin años enantis el Palacio de Festivales, el de Exposiciones o el de Deportes, peru la enfluencia nel juturu sedrá de mayor calu, ya que faltu de cuartos, el consistoriu dio en acaldá-l terrenu que tovía queda en abertal y echá-l marcu pa la ciudá de los próximos 50 años. Planis direutores, concursos de ideas y una manera de lo alministrar que pocu tien en cuenta a los vicinos cumu ya se vio nel casu del Centro Botín.

Son cuatru proyeutos a los que brá que estar muy atentos pa que se tenga en cunta la visual de los vicinos y nu arramplen col patrimoniu de tolos sananderinos: el soterramientu las vías del tren, l'engrandecimientu del parqui Las Llamas, el frenti marítimu y el plan Litoral Norte.

Soterramientu las vías del tren: anejáu a la eterna promesa del AVE está el meter baju tierra to el tramu vías dendi las estacionis jasta La Marga. Onqui tendría de servir p´abajá-la presión de población y tráficu del barriu Castilla Hermida, la necesidá de costeá-la obra levantando viviendas acemanga la creación d'espacios públicos (parquis y zonas deportivas prencipalmenti). El proyeutu nu está cierraú y desisti una engarra enti´l gubiernu central social-liberaly l'auntamientu conservaor al respetivi la edificabilidá jutura de la zona.

Parqui las Llamas: l'ojetivu al esprincipiá-l proyeutu era el caltenimientu y recuperación del llamizal de Las Llamas, peru el parqui autual es más una intervención urbana que un espaciu natural. A pesar las créticas vicinalis y culugistas, eligiósi un modelu de parqui faraónicu nel que a pesar de llevar gastáos 30 millonis d´euros, tovía nu se jizo más que la primer fasi. Queda engrandecelu cara'l gallegu y dicurrir si levantar allí el Muséu de Cantabria, proyetuáu ena anterior legislatura.

Frenti Marítimu: el Centro Botín es solu una de las piezas de la nueva cara de la ciudá. El nuevu CAR de vela, una terminal de ferris moérna son los otros dos iconos del proyeutu. La idea es poner n´abertal las zonas abora acupáas pol puertu peru pa sacar dineru habrá negocios de hostelería ena zona San Martín y viviendas en Varaderu. Entá nu quedó definíu por lo que brá qu´asperar pa ver si se trata de arrecuperar un piazu de la ciudá pa toos u de mercalu pal negociu d´unos pocos.

Plan litoral cierzu: quiciás el más preocupanti meyuambientalmenti de toos, esti plan quier definí-las atividáis en tola costa cierzu del municipiu. Onqui con fincas echáas a perder y morios esborregáos, esta zona caltién l'últimu restu del Sanander rural y tien gran emportancia etnocultural y culógica. Durante daque mesis bieldarin que pondrían allá un campu golf que privatizaría lo más d´ellu peru esta primovera convocarin un concursu d'ideas pa jacer un plan direutor nel que ya nu parecía. El su desarrollu dependi del juturu Plan de Ordenación Urbana de Sanander, que saldrá pal 2012.

Territorio: