Espertos de la UC cretican l'encumplimientu de la Lei de Patrimoniu de Cantabria

Jisús S. Redacción.
| 22.06.2012

palaciu_de_pronilluEl direutor del Aula de Patrimonio Cultural de la Universidá de Cantabria, José Luis Pérez, creticó que l´alministración nu está cumpliendo la lei de Patrimoniu de Cantabria que diz que tien de reservasi un 1% de las obras que si escumiencen p´autuacionis culturalis. En Cantabria solu jízose cola reforma del palaciu de Pronillu peru a cargu d'obras estatalis.

La denuncia dio en jacela ena presentación del libru “Patrimonio destruido de Cantabria” espublicáu pol sirviciu de publicacionis de la UC e iscritu pol mesmu José Luis Pérez y Miguel Ángel Aramburu, Celestina Losada y Rebeca Saavedra. El libru surdi dimpués del foru que jicierin nel Ateneo de Santander nel 2009 y arrecuege ejemplos de cumu en Cantabria s´arrampló con bienis hestóricos. Enti las causas están sucesos cumu la guerra civil peru tamién la especulación urbanísticu y el desarrollismu anejáu a la inorancia u mala fe de las alministracionis.

Los autoris tamién aprovecharin p´avisar de que tovía desisti patrimoniu en piligru no solu por esborregase sino polas rehabilitacionis agresivas. Asina creticarin la restauración de la batería de San Pedro del Mar de La Maruca u el Palaciu de Pronillu en Sanander, ya que col aquel de golver a levantar casares dierin en cambealos completamenti.

Otru los problemas del patrimoniu cultural de Cantabria son los bienes arqueológicos que sigún estos expertos es "ojetu de furtivismu" mientras se jacin autuacionis "pocu claras".