Un abrazu pa salvá-la Puebla Vieja

Jisús S. Redacción.
| 07.12.2011

laredu_casa_del_clrigo_pelegrn_puebla_viejaUnas 300 presonas ajuntáronse'l pasáu dumingu ena praza la Constitución de Laredu pa dar un abrazu simbólicu a la puebla vieja pejina. El autu, entarajiláu pola Asociación de Amigos del Patrimonio de Laredo encluyó leutura de puisías y cachos del libru de Maximino Basoa “Laredo en Mi Espejo” con música a cargu la Banda de Laredo. Un gestu que refleja el consensu vecinal alreor de l´arrecuperación de la Puebla Vieja peru que nu escuende la rialidá d´un bien qu´esborrégase ensin alcontrar solucionis.

La Puebla Vieja de Laredu jue declaráa conjuntu monumental hestóricu-artísticu nel añu 1970 por caltené-la trama urbana más emportanti de las villas marineras cántabras. Una mistura de edificaciones pupularis con humildis casas pejinas y casonas solariegas cumu la de los Zarauz, los Peregrines o los Villota; arquiteutura civil cumu l'auntamientu y religiosa cumu la ilesia San Franciscu y la gótica Santa María de l'Asunción. Edificios que dibujan en piedra cincu siglos d´hestoria de Laredu.

Dendi 1970 la villa pejina cambeó completamente. Urbanizosi El Puntal y la costrución y el turismu espertarin a una villa que esconsoñaba dendi'l siglu XIX. Pero de tol dineru que gastarin en levantar edificios nuevos náa quedó pa la puebla, que jue morriendo poca pocu ensin un pujíu de los sus pulíticos. Ya nel siglu XXI van gastaos 60 millonis d´euros (un pilu los cuales son públicos) nun puertu tovía vacíu y que busca continuar col desarrolllismu al traviés del turismu. Mientras, la puebla sigue esborregándosi: en mayu el número 8 de la Rúa Mayor, en nuviembri el 42 de El Paseo… Morriendo despaciosa.

Territorio: